Városlista
2025. február 2, vasárnap - Karolina

Hírek

2018. Október 26. 17:16, péntek | Belföld
Forrás: MTI/Fotó: MTI/Sóki Tamás

Átfogó dunai fejlesztési koncepcióra van szükség

Átfogó dunai fejlesztési koncepcióra van szükség

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) szerint mihamarabb átgondolt és megvalósítható dunai fejlesztési koncepcióra lenne szükség.

Az MLSZKSZ pénteken az MTI-hez eljuttatott közleményében úgy fogalmazott, a kiszámíthatatlan dunai vízállás miatt az idén az év 60 százalékában csak jelentős korlátozásokkal lehetett árut fuvarozni a Dunán, ami visszavetheti a magyarországi vízi árufuvarozás európai viszonylatban egyébként is alacsony piaci részarányát.

Felidézik, Magyarországon a hajózható utak hossza 1484 kilométer, ami lényegében csak a Dunát jelenti, ez európai viszonylatban jó közepes vízi útsűrűséget jelenthetne, ha a teljes vízi út használható lenne.

Míg a vízi fuvarozás részesedése az európai fuvarpiacon 4 és 30 százalék között van, addig Magyarországon ez alig éri el a 3,4 százalékot, ami elsősorban a Duna kiszámíthatatlan vízállásának a következménye. Október közepéig idén mindössze 125 napon lehetett a Dunán legalább 2,5 méteres merüléssel hajózni, ami jelentős korlátozást jelent a vízi árufuvarozásban, a megfelelő mélység hiányában a hajók ugyanis nem közlekedhetnek maximális terheléssel – hívja fel a figyelmet a szövetség.

Fülöp Zsolt, az MLSZKSZ elnöke a közleményben kiemelte, a kikötői fejlesztések jól átgondolt folyamszabályozás nélkül, alacsony hatékonysággal hasznosulnak.

A logisztikai szövetség szerint a kiszámítható dunai vízállás biztosításának az egyik módja megfelelő számú, zöld energiát termelő vízi erőmű építése lenne a folyón, amely nemcsak a vízállás szabályozásában játszhatna szerepet, hanem számos egyéb, a vízi árufuvarozáson túlmutató nemzetgazdasági szintű problémára is megoldást adna.

A Magyarországi Logisztikai Szolgáltató Központok Szövetsége (MLSZKSZ) a hazai logisztikai és közlekedési szakma egyik meghatározó szervezete, amely a magyar logisztikai szolgáltató központok közel 90 százalékát fogja össze.

A szövetséget 2002-ben alapították, tagsága 78 szervezetből áll, a tagság árbevétele 2017-ben elérte a 409 milliárd forintot.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Február 02. 08:32, vasárnap | Belföld

MÁV: tavaly ötből négy személyvonat késés nélkül közlekedett

A MÁV tavaly több mint 1,1 millió személyszállító vonatot közlekedtetett, ötből négyet késés nélkül - közölte a közlekedési társaság szombaton az MTI-vel.

2025. Február 02. 08:28, vasárnap | Belföld

Nagy Márton: a turizmus csúcsteljesítményt nyújtott tavaly

A turizmusban van lendület és erő, \"csúcsteljesítményekről\" lehet beszélni a 2024-es évben - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a 32. Turizmus Évadnyitó Gálán szombaton Budapesten.

2025. Február 01. 09:13, szombat | Belföld

9 százalékkal nőttek az ipari termelői árak

2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit.

2025. Február 01. 09:12, szombat | Belföld

Sűrű köd nehezíti a közlekedést több megyében

Több megyében is akár 100 méter alá csökkent a látótávolság köd miatt - közölte a pénteken az Útinform.