Városlista
2025. március 6, csütörtök - Leonóra

Hírek

2015. Június 24. 07:10, szerda | Belföld
Forrás: MTI

Nielsen: a magyarok többsége inkább megszokott termékeket vásárol

Nielsen: a magyarok többsége inkább megszokott termékeket vásárol

A magyarok többsége (55 százaléka) inkább a megszokott, számára ismert árucikkeket veszi meg a boltokban, igazodva ebben az európai átlaghoz - derült ki a Nielsen legutóbbi felméréséből.

A piackutató cég szerint új termékek bevezetéséhez a fejlődő országok alkalmasak a leginkább, egyrészt a fiatalok magas részaránya miatt, másrészt mert növekszik a középosztály, és erősödik az igény a megfizethető luxusra.

Az MTI-hez kedden eljuttatott jelentés szerint Ázsiában és Óceániában a válaszadók 69 százaléka, Afrikában és a Közép-Keleten 57 százaléka vásárolt valamilyen új terméket legutóbbi boltlátogatása alkalmával.

A Nielsen elemzői úgy vélik, az új termékek térnyerésének egyik akadálya világszerte, hogy a márkatermékek erős versenyben állnak, az élelmiszerboltok polcai pedig zsúfoltak. Az alacsony kereslet miatt a piacra bevezetett újdonságok nagy többségét már az első év végén kivonják a forgalomból. Magyarországon az évente megjelenő átlag 32 500 új termékből mintegy 8 ezer árucikk marad a piacon.

A magyar vásárlók 60 százaléka elérhető árakon kínált újdonságokat szeretne a boltok polcain, 40 százalékuk természetes alapanyagokból készült termékeket látna, 37 százalékuk pedig az egészséges életstílusba illeszkedő árucikkeket preferálná.

A Nielsen globális felmérése az innovációk fogyasztói megítéléséről 2015. február 23. és március 13. között, hatvan ország több mint 30 ezer internetet használó fogyasztójának megkérdezésével készült.

Ezek érdekelhetnek még

2025. Március 06. 07:58, csütörtök | Belföld

Egy hét haladékot adott a Nemzetgazdasági Minisztérium a kiskereskedelmi láncoknak

Egy hét haladékot adott a Nemzetgazdasági Minisztérium a kiskereskedelmi láncoknak, hogy önként csökkentsék a profitjukat.

2025. Március 06. 07:19, csütörtök | Belföld

Meteorológia: enyhe és nagyon száraz volt a tél

Enyhe és nagyon száraz volt a tél - közölte a HungaroMet Zrt. a Facebook-oldalán szerdán.

2025. Március 05. 07:49, szerda | Belföld

Idén 7 magyar cég került a Financial Times nemzetközi céges ranglistájára

Idén 7 magyar cég került arra a listára, amelyben a Financial Times (FT) Európa ezer vállalatát rangsorolja a növekedésük alapján - közölte a brit gazdasági lap kedden az MTI-vel.