Hírek
2019. Május 17. 07:19, péntek |
Belföld
Forrás: mti
Nőtt az irányított légi járatok száma az első negyedévben
A HungaroControl adatai szerint a magyar légtérben 5,68 százalékkal nőtt az első negyedévben az irányított repülőgépek száma, a növekedés melletti légtérkapacitás szűkítés járatonként fél percnél kevesebb késést okozott.
Szepessy Kornél vezérigazgató csütörtökön sajtótájékoztatón ismertette: az első negyedévben a szolgálat 240 ezer légi járatot irányított, 5,68 százalékkal többet, mint 2018 azonos időszakában, és most először kését is okozott, 0,28 percest járatonként. Előrejelzése szerint a nyári menetrendi időszakban a légi irányítás miatt átlagosan járatonként fél perc késés keletkezhet, kevesebb az Európai Unió területén várható 0,7 percnél.
A légtér kapacitását azért csökkentették, hogy elkerülhető legyen az irányítókra nehezedő extrém forgalomterhelés - tájékoztatott.
Magyarország felett a Perzsa-öböl menti légitársaságok járatszáma jelentősen csökkent, ahogy kevesebb járatot közlekedtetett a Lufthansa-csoport és az Air France is, nőtt viszont az orosz járatok száma. A HungaroControl által kezelt koszovói magas légtérben áprilisban több mint tízezer járat közlekedett, 48 százalékkal több, mint tavaly áprilisban - tette hozzá Szepessy Kornél.
A vezérigazgató hangsúlyozta, elkerülhetőek lennének a késések, ha az európai légi forgalmat szervező Eurocontrol pontosabb adatokat szolgáltatna. Példaként említette, hogy 2018-ban a becsült forgalom kétszeresét kellett irányítania a HungaroControlnak.
A megoldás az lenne, ha a légitársaságok közölnék, mekkora flottával és mely útvonalakon repülnek majd, de a cégek a versenyhelyzetre hivatkozva nem adják ki ezeket az adatokat - mutatott rá a vezérigazgató. Ebben a helyzetben csak az irányítóképzés fokozásával és innovációval lehet csökkenteni a késéseket - vélekedett, megjegyezve: a légi cégek pár hét alatt képesek új járatot indítani, ugyanakkor egy irányító kiképzése 2 évet vesz igénybe.
Ebben a helyzetben Szepessy Kornél elmondása szerint a többi szolgáltató is igyekszik minél több forrást kutatás-fejlesztésre fordítani, hogy az irányító rendszerek megújításával javítsák a hatékonyságukat. A HungaroControl ebből a szempontból jó helyzetben van, mert évekkel ezelőtt saját K+F szekciót hozott létre, amely elkezdte a magyar forgalomirányító rendszer modernizálását.
Ezek érdekelhetnek még
2025. Február 02. 08:32, vasárnap | Belföld
MÁV: tavaly ötből négy személyvonat késés nélkül közlekedett
A MÁV tavaly több mint 1,1 millió személyszállító vonatot közlekedtetett, ötből négyet késés nélkül - közölte a közlekedési társaság szombaton az MTI-vel.
2025. Február 02. 08:28, vasárnap | Belföld
Nagy Márton: a turizmus csúcsteljesítményt nyújtott tavaly
A turizmusban van lendület és erő, \"csúcsteljesítményekről\" lehet beszélni a 2024-es évben - mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a 32. Turizmus Évadnyitó Gálán szombaton Budapesten.
2025. Február 01. 09:13, szombat | Belföld
9 százalékkal nőttek az ipari termelői árak
2024 decemberében az ipari termelői árak átlagosan 9,0 százalékkal meghaladták az egy évvel korábbit.
2025. Február 01. 09:12, szombat | Belföld
Sűrű köd nehezíti a közlekedést több megyében
Több megyében is akár 100 méter alá csökkent a látótávolság köd miatt - közölte a pénteken az Útinform.